Ř á
d
ředitele krajského úřadu
č. R 07/2006
ORGANIZAČNÍ ŘÁD KRAJSKÉHO
ÚŘADU
Zpracovatel: |
M. Očenášek,
vedoucí odboru kancelář ředitele |
|
Rozsah působnosti: |
Krajský úřad
|
|
Nabývá účinnosti: |
Počet stran: |
Počet příloh: |
1. 10. 2006 |
13 |
3 |
Tímto předpisem se ruší předpis číslo: |
R 05/2006
|
Originál předpisu je uložen: |
Oddělení legislativní a
právní |
Elektronická podoba předpisu je uložena: |
Intranetové
stránky krajského úřadu |
Předpis je
zveřejněn na internetových stránkách Karlovarského kraje |
|
Za oddělení legislativní a právní schválil: |
|
|
Mgr.
David Korba, vedoucí oddělení legislativního a právního |
Vydal: |
|
|
Ing. Roman
Rokůsek, ředitel krajského úřadu
|
Obdrží: |
všichni vedoucí odborů
krajského úřadu |
Organizační řád
krajského úřadu
(1. 10. 2006)
Obsah:
Organizační řád
Článek 1 - Základní ustanovení
Článek 2 - Postavení a působnost úřadu
Článek 3 - Organizační struktura úřadu
Článek 4 - Společné a zvláštní úkoly zabezpečované
útvary úřadu
Článek 5 - Podepisování písemností
Článek 6 - Vedoucí zaměstnanci úřadu
Článek 7 - Zásady řízení úřadu
Článek 8 - Zastupování zaměstnanců
Článek 9 - Vztahy úřadu k jiným orgánům
veřejné správy
Článek 10 -
Základní práva a povinnosti
vedoucích zaměstnanců úřadu
Článek 11 -
Informační a publikační prostředky
Článek 12 -
Ustanovení společná a závěrečná
Přílohy:
Č. 1 Náplně činnosti jednotlivých útvarů
úřadu
Č. 2 Samosprávná, koordinační a kontrolní
činnost uvolněných členů zastupitelstva
Č. 3 Organizační schéma krajského úřadu
Organizační řád
1.1. Karlovarský kraj je vyšší
územní samosprávný celek, vytvořený ústavním zákonem č. 347/1997 Sb., o vytvoření
vyšších územních samosprávných celků, v souladu s Ústavou České
republiky. Kraj je samostatně spravován zastupitelstvem kraje. Dalšími orgány
kraje jsou rada kraje, hejtman kraje, krajský úřad a zvláštní orgány kraje zřízené hejtmanem kraje podle zákona.
1.2. Organizační řád krajského
úřadu je vnitřní organizační normou Krajského úřadu Karlovarského kraje (dále
jen „krajský úřad“ nebo „úřad“ a „kraj“), vydávanou ředitelem úřadu (dále jen
„ředitel“) za účelem stanovení organizační struktury úřadu, zásad řízení
úřadu, kompetencí a z toho vyplývajících práv a povinností jednotlivých
odborů, oddělení krajského úřadu a jejich vedoucích zaměstnanců a za účelem
úpravy vzájemných vztahů mezi odbory, odděleními úřadu.
1.3. Tento organizační řád rovněž
upravuje vztah zaměstnanců kraje, zařazených do krajského úřadu (dále jen
„zaměstnanci úřadu“ nebo „zaměstnanci“), k hejtmanovi kraje (dále
jen“hejtman“) a ostatním uvolněným členům zastupitelstva kraje (dále jen
„zastupitelstvo“) tak, aby mohla být naplněna jejich samosprávná koordinační a
kontrolní činnost ve vztahu ke krajskému úřadu.
Článek 2
2.1. Postavení a působnost úřadu
upravuje zákon o krajích a zvláštní zákony.
2.2. Krajský úřad v rámci
samostatné působnosti kraje plní úkoly uložené mu zastupitelstvem a radou kraje
(dále jen „rada“) a napomáhá činnosti výborů zastupitelstva a komisí rady;
způsobem vyplývajícím z tohoto organizačního řádu úřad spolupracuje s hejtmanem,
náměstky hejtmana a ostatními uvolněnými členy zastupitelstva v rozsahu jimi zabezpečovaných úkolů, jak
jsou vymezeny v příloze č. 2 tohoto organizačního řádu. V zákonem stanovených
případech úřad v samostatné působnosti rozhoduje o právech a povinnostech
fyzických a právnických osob.
2.3. Krajský úřad v přenesené
působnosti vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními zákony,
s výjimkou úkolů svěřených zákonem v přenesené působnosti
zastupitelstvu, radě, hejtmanovi nebo zvláštnímu orgánu kraje[1].
3.1. Krajský úřad tvoří ředitel a
zaměstnanci úřadu. V čele krajského úřadu stojí ředitel, který je
nadřízený všem zaměstnancům. Úřad se člení na odbory. Odbory se dále
člení na oddělení. Součástí organizační struktury úřadu je rovněž oddělení
interního auditu, zřízené v souladu se zvláštním zákonem[2]
jako funkčně nezávislý útvar, přímo podřízený řediteli jako vedoucímu orgánu
veřejné správy ve smyslu tohoto zákona, který zajišťuje jeho funkční
nezávislost a organizační oddělení od řídících výkonných struktur. Následující
ustanovení tohoto organizačního řádu a dalších vnitřních normativních aktů
kraje, která se obecně týkají odborů, se přiměřeně vztahují rovněž na oddělení
interního auditu.
3.2. Organizační struktura úřadu
je následující:
1. ODBOR
KANCELÁŘ HEJTMANA
1.1. ODDĚLENÍ VNĚJŠÍCH
VZTAHŮ a STYKU s VEŘEJNOSTÍ
1.2. ODDĚLENÍ ADMINISRATIVNÍCH činností
2.1. Oddělení administrativních
činností
2.2. ODDĚLENÍ PERSONÁLNÍCH
VĚCÍ A VZDĚLÁVÁNÍ
3.
ODDĚLENÍ INTERNÍHO AUDITU
4.
ODBOR KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ
4.1. oddělení
krizových opatření
4.2. ODDĚLENÍ HOSPODÁŘSKÝCH
OPATŘENÍ PRO KRIZOVÉ STAVY A OSTRAHY OBJEKTŮ
5.
ODBOR KONTROLY
5.1. ODDĚLENÍ VEŘEJNOSPRÁVNÍ
KONTROLY a její metodiky
5.2. ODDĚLENÍ přezkumu hospodařenÍ
územních celků
5.3. oddělení kontroly prostředků
z EU
6.
ODBOR SPRÁVNÍCH AGEND DOZORU a KRAJSKÝ ŽIVNOSTENSKÝ
ÚŘAD
6.1. ODDĚLENÍ DOZORU A METODIKY
6.2. ODDĚLENÍ SPRÁVNÍCH AGEND
6.3. KRAJSKý Živnostenský úřad
7.
ODBOR EKONOMICKÝ
7.1. Oddělení rozpočtu a
financování
7.2. Oddělení účetní evidence
7.3. oddělení ekonomiky
organizací kraje
7.4. ODDĚLENÍ FINANCOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
8. ODBOR majetkoprávní
8.1. ODDĚLENÍ SPRÁVY MAJETKU
8.2. ODDĚLENÍ NAKLÁDÁNÍ
S MAJETKEM
8.3. Oddělení
legislativNÍ a PRÁVNí
9. ODBOR INVESTIC A GRANTOVÝCH SCHÉMAT
9.1. ODDĚLENÍ PŘÍPRAVY INVESTIC
9.2. ODDĚLENÍ REALIZACE INVESTIC
9.3. ODDĚLENÍ GRANTOVÝCH SCHÉMAT
10. ODBOR DOPRAVY A SILNIČNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
10.1. ODDĚLENÍ DOPRAVY
10.2. ODDĚLENÍ VEŘEJNÉ DOPRAVY
10.3. ODDĚLENÍ DOPRAVNĚ SPRÁVNÍCH
AGEND
10.4. ODDĚLENÍ SILNIČNÍHO
HOSPODÁŘSTVÍ
11. ODBOR REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
11.1. ODDĚLENÍ STAVEBNÍHO ŘÁDU
11.2. oddělení ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ
11.3. oddělení
regionálního rozvoje
11.4. oddělení
přeshraničních projektů
12. ODBOR ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
A ZEMĚDĚLSTVÍ
12.1. ODDĚLENÍ VODNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
A HAVÁRIÍ
12.2. ODDĚLENÍ IPPC A OCHRANY
ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
12.3. ODDĚLENÍ OCHRANY KRAJINY,
ZEMĚDĚLSTVÍ A REVITALIZACE
12.4. ODDĚLENÍ LESNÍHO
HOSPODÁŘSTVÍ, MYSLIVOSTI A RYBÁŘSTVÍ
13. ODBOR ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A
TĚLOVÝCHOVY
13.1. ODDĚLENÍ VZDĚLÁVÁNÍ a
koncepce
13.2. ODDĚLENÍ ORGANIZAČNí A
SPRáVNÍ
13.3. ODDĚLENÍ MLÁDEŽE A
TĚLOVÝCHOVY
14. ODBOR KULTURY, PAMÁTKOVÉ PÉČE, LÁZEŇSTVÍ A CESTOVNÍHO RUCHU
14.1. Oddělení kultury
14.2. Oddělení Památkové péče
14.3. Oddělení lázeňství
14.4. Oddělení cestovního ruchu
15. Odbor sociálních věcí
15.1. Oddělení
sociálních věcí
15.2. Oddělení SOCIÁLNÍCH DÁVEK
16. ODBOR zdravotnictví
16.1. ODDĚLENÍ zdravotnických zařízení kraje
16.2. ODDĚLENÍ nestátních
zdravotnických zařízení
17. ODBOR VNITŘNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ
17.1. Oddělení organizační
17.2. Oddělení
hospodářské správy
18. ODBOR INFORMATIKY
18.1. Oddělení technologií a
systémů
18.2. Oddělení databází a
programových aplikací
18.3. ODDĚLENÍ GEOGRAFICKÉHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU (GIS)
Článek 4
Společné a zvláštní úkoly zabezpečované odbory krajského úřadu
4.1. Společnými úkoly odborů
krajského úřadu se rozumí zejména:
4.1.1.
příprava podkladů pro jednání zastupitelstva a rady kraje, plnění úkolů
uložených zastupitelstvem a radou kraje,
4.1.2.
poskytování odborné a administrativní pomoci výborům zastupitelstva a
komisím rady kraje,
4.1.3.
součinnost při přípravě návrhů právních předpisů kraje, vnitřních
předpisů úřadu a jiných vnitřních normativních aktů kraje (dále jen „vnitřní
předpisy“) a na přípravě připomínek k návrhům obecně závazných právních
předpisů a jejich změn,
4.1.4.
poskytování informací potřebných pro činnost a rozhodování orgánů kraje
a odborů úřadu,
4.1.5.
vyřizování peticí, stížností, oznámení, podnětů a jiných podání
fyzických a právnických osob,
4.1.6.
poskytování informací veřejnosti podle zvláštního zákona[3]
prostřednictvím odboru kanceláře hejtmana a
rozhodování o odvolání proti I.
stupňovým rozhodnutím orgánů obcí; zveřejňování dokumentů podle ustanovení § 5
odst. 2 písm. a) a b) zákona č. 106/ 1999 Sb., ve znění zákona č. 176/2006 Sb.,
4.1.7.
metodické vedení příspěvkových organizací a organizačních složek,
zřizovaných krajem (dále jen „organizace kraje“), vyjma řídící a kontrolní
činnosti vykonávané jinými orgány kraje a orgány, zřízenými podle zvláštního
zákona[4],
4.1.8.
kontrola plnění
úkolů organizací kraje, v nichž kraj vykonává zřizovatelské funkce ve
spolupráci s odborem školství, mládeže a tělovýchovy a jinými odbory podle
věcné příslušnosti, vč. předávání těmto odborům všech podkladů od jiných subjektů, vykonávajících kontrolu
těchto organizací dle zvláštních právních předpisů; účast na přípravě roční
zprávy o činnosti organizací kraje pro jednání rady kraje, předkládání návrhů
potřebných opatření, týkajících se činnosti těchto organizací kraje, (§ 59
odst. 1 písm. i) zákona o krajích),
4.1.9.
předkládání podkladových materiálů pro jednání orgánů kraje, týkajících
se organizací kraje,
4.1.10. výkon státní správy zákonem
svěřené kraji v rámci přenesené působnosti kraje,
4.1.11. kontrola činnosti obcí
z rozšířenou působností na vybraných úsecích a předkládání návrhů na
potřebná opatření, týkající se kontrolované činnosti,
4.1.12. účast na odborné přípravě
zaměstnanců obcí z rozšířenou působností a obecních úřadů,
4.1.13. zabezpečování ochrany údajů
a dodržování povinnosti mlčenlivosti dle zvláštních právních předpisů[5],
4.1.14. kontrola výkonu přenesené působnosti obcí, vyhodnocení
výsledků kontroly a předkládání návrhů na potřebná opatření příslušným ministerstvům, popřípadě vládě,
4.1.15. poskytování odborné a metodické pomoci obcím,
4.1.16. provádění kontrolní činnosti v rozsahu a způsobem
stanoveným právním předpisem,
4.1.17. rozhodování na úseku samostatné a přenesené působnosti
podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, úředními oprávněnými osobami,
stanovenými v další části tohoto organizačního řádu v rozsahu
vymezeném v Příloze č. 1 - Náplně činnosti jednotlivých odborů a oddělení
krajského úřadu,
4.1.18. vymáhá nepeněžité pohledávky, resp. provádí úkony
k zajištění jejich vymáhání, které mají původ v činnosti odboru,
4.1.19. vymáhání peněžitých plnění podle zvláštního předpisu[6],
4.1.20. zastupování kraje nebo krajského úřadu v řízeních
před soudy a správními orgány ve věcech spadajících do věcné působnosti odboru
a věcech souvisejících, pokud nejsou vyhrazeny jinému odboru,
4.1.21. ukládání blokových pokut za přestupky a jiné správní
delikty podle zvláštních zákonů včetně provádění vyúčtování.
4.2. Okruhy zvláštních úkolů
zabezpečovaných jednotlivými útvary úřadu, tj. náplň činnosti jednotlivých
útvarů úřadu, jsou vymezeny v příloze č. 1 tohoto organizačního řádu.
5.1
Zásady podepisování písemností kraje stanovuje
platný Podpisový řád Karlovarského kraje.
6.1. Vedoucími zaměstnanci úřadu
jsou ředitel, zástupci ředitele, vedoucí odborů a vedoucí oddělení
krajského úřadu.
6.2. Obecně práva a povinnosti
vedoucích zaměstnanců stanoví zákon č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve znění
pozdějších předpisů, pracovní řád krajského úřadu a tento organizační řád.
6.3. Konkrétní práva a povinnosti
vedoucích zaměstnanců vyplývají z jejich pracovního zařazení a pracovní
náplně. Pracovní náplň ředitele stanoví hejtman.
6.4. Hlavní práva a povinnosti
vedoucích zaměstnanců jsou uvedeny v čl. 10 tohoto organizačního řádu.
7.1. Hejtman, náměstci hejtmana a
ostatní uvolnění členové zastupitelstva, kteří dle zákona o krajích odpovídají
zastupitelstvu v rozsahu jimi zabezpečovaných úkolů v samostatné
působnosti kraje za realizaci politických záměrů formulovaných zastupitelstvem
a radou, v této souvislosti ve vztahu ke krajskému úřadu zejména:
- v rozsahu jimi
zabezpečovaných úkolů v samostatné působnosti kraje ve spolupráci
s ředitelem úřadu a vedoucími odborů koordinují a usměrňují činnost odborů
při přípravě materiálů pro jednání rady a zastupitelstva,
- ve spolupráci
s ředitelem úřadu a vedoucími odborů krajského úřadu koordinují a kontrolují
plnění úkolů uložených krajskému úřadu radou a zastupitelstvem.
7.2. Ředitel v rámci
samostatné působnosti kraje odpovídá hejtmanovi za organizační a personální
zabezpečení plnění úkolů krajského úřadu, uložených zastupitelstvem a radou.
7.3. Koordinaci činnosti odboru
při plnění pracovních úkolů odboru zabezpečuje vedoucí odboru.
7.4. Spory vzniklé mezi odbory
při zabezpečování pracovních úkolů řeší společně vedoucí těchto odborů.
Nedojde-li k dohodě, rozhoduje ředitel úřadu nebo jím pověřený
zaměstnanec. Spory mezi odděleními a zaměstnanci v odboru řeší vedoucí
odboru.
7.5. Všechny odbory jsou povinny
v rozsahu své působnosti vzájemně spolupracovat při plnění úkolů krajského
úřadu a v této souvislosti si zejména navzájem poskytovat potřebné
informace a odbornou pomoc.
7.6. Zvlášť závažné úkoly
přesahující rámec působnosti jednoho odboru se řeší v součinnosti více
příslušných odborů. Koordinaci přípravy závazných souhrnných stanovisek
v těchto záležitostech zabezpečuje odbor kanceláře ředitele úřadu, pokud
ředitel nerozhodne jinak.
Článek 8
8.1.
Ředitele zastupuje v době jeho nepřítomnosti v rozsahu
svěřené působnosti určený
zástupce ředitele, popř. po dohodě s hejtmanem jiný zaměstnanec.
8.2.
Vedoucí odboru písemně určí se souhlasem ředitele úřadu své
zástupce, kteří jej v rozsahu svěřené působnosti zastupuje
v případě jeho nepřítomnosti, kromě rozhodování věcí, které si vedoucí
odboru písemně vyhradil .
8.3.
Ke vzniku zastoupení se vždy vyžaduje písemný souhlas zaměstnance
pověřeného zastupováním.
8.4.
Zastupovaný i zastupující jsou povinni se vzájemně informovat o všech
skutečnostech, které mohou mít vliv na řádný výkon svěřené funkce.
9.1.
Při zabezpečování úkolů v samostatné a přenesené působnosti krajský
úřad spolupracuje s ostatními orgány veřejné správy, a to zejména
v oblastech rozvoje využití území, sociální a zdravotní péče, dodržování
veřejného pořádku a zákonnosti, řešení ekologických problémů kraje, rozvoje
podnikání, krizového řízení, bezpečnosti a ochrany obyvatel a majetku.
9.2.
Krajský úřad může od ostatních orgánů veřejné správy požadovat
bezplatné poskytnutí údajů a informací potřebných k řádnému plnění
úkolů v rámci samostatné a přenesené působnosti a projednání opatření
dotýkajících se samostatné působnosti kraje.
9.3.
Krajský úřad je povinen v rozsahu stanoveném zákonem spolupracovat
s věcně příslušnými ústředními správními úřady v rámci výkonu dozoru
těchto úřadů nad výkonem samostatné a přenesené působnosti kraje.
9.4.
Krajský úřad ve vztahu k obcím poskytuje odbornou a metodickou
pomoc a přezkoumává rozhodnutí vydaná orgány obcí ve správním řízení, pokud
není zákonem tato působnost svěřena zvláštnímu orgánu nebo pokud zákon
nestanoví jinak; organizuje kontroly výkonu přenesené působnosti obcí a předkládá
příslušnému ministerstvu nebo vládě návrhy na potřebná opatření.
10.1. Ředitel
úřadu plní
úkoly vyplývající z ustanovení § 69 zákona o krajích, zejména:
10.1.1.
zajišťuje plnění úkolů krajského úřadu při
výkonu státní správy v přenesené působnosti kraje a plnění úkolů
uložených krajskému úřadu radou a zastupitelstvem v samostatné působnosti
kraje; za plnění těchto úkolů odpovídá hejtmanovi,
10.1.2.
plní vůči zaměstnancům úřadu úkoly
statutárního orgánu zaměstnavatele dle zákona č. 65/1965 Sb., zákoníku
práce, ve znění pozdějších předpisů, v této souvislosti zejména:
·
uzavírá pracovní smlouvy se zaměstnanci
úřadu,
·
rozhoduje o platech a odměnách zaměstnanců
úřadu,
·
organizuje a řídí práci zaměstnanců úřadu,
·
rozhoduje o náhradě škody způsobené
zaměstnanci úřadu v souvislosti s plněním pracovních úkolů,
·
formou vnitřních předpisů stanoví práva a
povinnosti zaměstnanců úřadu,
10.1.3.
předkládá radě kraje návrhy na jmenování
vedoucích odborů a na vydání nařízení
kraje,
10.1.4.
podává Ministerstvu vnitra návrhy na
pozastavení obecně závazných vyhlášek obcí a nařízení obcí nebo jejich
jednotlivých ustanovení,
10.1.5.
řídí činnost krajského úřadu, v této
souvislosti zejména:
·
vydává pracovní řád, organizační řád, spisový
a skartační řád krajského úřadu a další vnitřní předpisy úřadu,
·
stanoví náplň činností jednotlivých odborů a
pracovní náplň vedoucích odborů,
·
rozhoduje kompetenční spory mezi odbory,
10.1.6.
plní úkoly vedoucího orgánu veřejné správy
podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, včetně jmenování a odvolání
vedoucího útvaru interního auditu kraje,
10.1.7.
plní další úkoly, uložené mu
v samostatné působnosti zastupitelstvem, radou a hejtmanem.
10.1.8. po projednání
s hejtmanem určí písemným pověřením z řad zaměstnanců
úřadu zástupce ředitele, který zabezpečuje metodické vedení a dohled při výkonu
státní správy krajským úřadem a který je oprávněn zastupovat ředitele
v době jeho nepřítomnosti a jednat a rozhodovat ve věcech, které jsou
svěřeny řediteli vyjma věcí, které si ředitel úřadu písemně vyhradí. Zástupce
ředitele takto určený je současně oprávněnou úřední osobou ve všech správních
řízeních vedených úřadem ve smyslu zákona č. 500/2005 Sb., správní řád,
10.1.9. uděluje souhlas
s uzavřením veřejnoprávních smluv mezi obcemi,
10.1.10. rozhoduje, že přenesenou
působnost nebo část přenesené působnosti bude pro obec vykonávat pověřený
obecní úřad, do jehož správního obvodu obec patří, neplní-li orgán obce
povinnost podle §7 odst.2 zákona č.128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení),
10.1.11. je oprávněnou úřední osobou ve
všech správních řízeních vedených úřadem ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb.,
správní řád.
10.2. Vedoucí
odboru zejména:
10.2.1. odpovídá za plnění úkolů
vyplývajících z usnesení zastupitelstva a rady kraje odborem; při plnění
těchto úkolů spolupracuje s uvolněnými členy zastupitelstva v rozsahu
jimi zabezpečovaných úkolů v rámci samostatné působnosti kraje,
10.2.2. zabezpečuje hospodaření
s finančními prostředky kraje v souladu se schváleným a upraveným
rozpočtem, svěřenými odboru v rámci příslušné kapitoly rozpočtu kraje; spolupracuje na přípravě návrhu
rozpočtu běžného roku, případně rozpočtového výhledu,
10.2.3. plní povinnosti vyplývající
ze zvláštního zákona[7]
a vnitřních předpisů k zajištění hospodárného, efektivního a účelného
hospodaření s veřejnými prostředky,
10.2.4. zabezpečuje
výkon státní správy na svěřeném úseku,
10.2.5. řídí a kontroluje práci
zaměstnanců v odboru a soustavně hodnotí jejich pracovní výkony; dvakrát
ročně zpracovává písemné hodnocení práce těchto zaměstnanců,
10.2.6. zabezpečuje
metodické vedení organizací kraje v rámci působnosti odboru a
dodržování vnitřních předpisů kraje, týkajících se těchto organizací,
10.2.7. kontroluje
dodržování právních předpisů v rámci působnosti odboru a vnitřních předpisů
zaměstnanci odboru,
10.2.8. plní další úkoly ve vztahu
k zaměstnancům odboru, stanovených platným
pracovním řádem krajského úřadu,
10.2.9. zabezpečuje
zpracování podkladů pro vydání zřizovacích listin organizací
kraje, jejichž metodické vedení v rámci působnosti odboru zajišťuje, a pro
případné změny a doplňky zřizovacích listin v návaznosti na nové právní
předpisy, popř. jiné skutečnosti; eviduje tyto zřizovací listiny,
10.2.10. zabezpečuje
realizaci zadávání veřejných zakázek krajem v souladu s příslušným
vnitřním předpisem úřadu, uchování kompletní dokumentace vztahující se k
zadání veřejné zakázky, včetně kopií uzavřených smluv, a v potřebném
rozsahu spolupráci s odborem investic,
10.2.11. spolupracuje na přípravě
návrhů zákonů, předkládaných zastupitelstvem, vnitřních předpisů a na
přípravě připomínek k návrhům obecně závazných právních předpisů a jejich
změn, předkládaných kraji v rámci vnějšího připomínkového řízení dle
Legislativních pravidel vlády,
10.2.12. zabezpečuje
zpracování podkladových materiálů pro jednání rady a zastupitelstva; zúčastňuje
se zasedání zastupitelstva a v určených případech též schůzí rady popř.
jednání orgánů zastupitelstva a rady, na požádání členů zastupitelstva podává
výklad k předkládaným materiálům, poskytuje informace členům
zastupitelstva, výborům zastupitelstva a komisím rady, ostatním odborům a
orgánům kraje,
10.2.13. zabezpečuje
přípravu podkladů
pro vypracování zprávy o činnosti rady,
10.2.14. podle
pokynů ekonomického odboru a ve spolupráci s odborem vnitřních věcí
zabezpečuje přípravu podkladů pro inventarizaci majetku,
10.2.15. je povinen při zpracovávání projektových žádostí a grantových schémat dodržovat
jednotlivé legislativní předpisy, dotýkající se strukturálních fondů Evropské
unie, jakož i další předpisy vydané evropskými a národními orgány v této
oblasti.
10.2.16. odpovídá za svěřenou oblast schváleného a upraveného
rozpočtu, odpovídá za jeho efektivní čerpání a předkládá podklady pro rozpočtový
výhled,
10.2.17. odpovídá za majetek, který je pořizován z rozpočtu
odboru a předává podklady k zavedení pořizovaného majetku do účetnictví kraje,
10.2.18. posuzuje návrhy právních předpisů s celostátní
působností,
10.2.19. odpovídá za správnost identifikace subjektů (včetně IČO),
se kterými jsou uzavírány smlouvy, dle příslušných registrů (např. Obchodní
rejstřík, Registr občanských sdružení apod.),
10.2.20. odpovídá za (kontrolu) provádění vyúčtování a finanční
vypořádání příspěvků cizím subjektům poskytnutých ze svěřené oblasti schváleného
a upraveného rozpočtu Karlovarského kraje a rekapitulaci provedeného vyúčtování
předává včetně příslušných podkladů na vědomí ekonomickému odboru v řádném
termínu,
10.2.21. odpovídá za efektivní využívání služebních vozidel
(vozidla) přidělených odboru,
10.2.22. odpovídá za dodržování etického kodexu a pravidel
slušného chování zaměstnanci odboru,
10.2.23. zabezpečuje ukončení a
převedení spisů v systému spisové služby při ukončení pracovního poměru
zaměstnancem odboru,
10.2.24. odpovídá za přípravu
materiálu pro jednání rady a zastupitelstva v souladu s příslušným
předpisem úřadu, zejména za uvedení a potvrzení položky „Finanční krytí“ ,
10.2.25. v době „úředních hodin krajského úřadu“ odpovídá
za řádný výkon všech agend odboru vůči třetím osobám, zejména za přítomnost a zastupování zaměstnanců odboru
na pracovišti,
10.2.26. odpovídá za personální řízení a obsazení odboru,
10.2.27. odpovídá za dostupnost pracovníků odboru na pracovišti
a výkon všech agend odboru vůči externím klientům úřadu v době
nepřítomnosti pracovníků odboru,
10.2.28. odpovídá za seznamování zaměstnanců odboru
s vnitřními předpisy a směrnicemi vydanými v rámci krajského úřadu,
10.2.29. odpovídá za informace zveřejňované odborem na
internetových a intranetových stránkách KU,
10.2.30. dohlíží na dodržování vnitřních předpisů a směrnic
vydaných v rámci krajského úřadu zaměstnanci odboru,
10.2.31. odpovídá za předkládání smluv, uzavřených v rámci
odboru do centrální evidence KU,
10.2.32. odpovídá za dodržování Etického kodexu [8]
zaměstnanci odboru,
10.2.33. odpovídá za plnění úkolů
vyplývajících z náplně činností odboru a uložených ředitelem úřadu, a za
realizaci opatření, přijatých ve vztahu k oddělení nebo zaměstnancům
v oddělení vedoucím odboru,
10.2.34. je
oprávněnou úřední osobou ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád v souladu se stanovenou pracovní náplní a
s právy a omezeními vyplývajícími z podpisového řádu[9]
a přílohy č. 2 podpisového řádu.
10.3. Vedoucí
oddělení zejména:
10.3.1. řídí
činnost
zaměstnanců zařazených do oddělení, kontroluje a průběžně hodnotí jejich práci
a navrhuje vedoucímu odboru opatření ke zlepšení jejich práce,
10.3.2. odpovídá
za plnění úkolů oddělení,
vyplývajících z náplně činnosti oddělení a uložených vedoucím odboru, a za
realizaci opatření, přijatých ve vztahu k oddělení nebo zaměstnancům
v oddělení vedoucím odboru,
10.3.3. je oprávněnou úřední osobou
ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. v souladu se stanovenou
pracovní náplní a s právy a omezeními vyplývajícími z podpisového
řádu[10]
a přílohy č. 2 k podpisového řádu.
10.4. Zaměstnanci úřadu
10.4.1. jsou oprávněnými úředními
osobami ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., v souladu se stanovenou pracovní
náplní a s právy a omezeními vyplývajícími z podpisového řádu[11]
a přílohy č. 2 k podpisového řádu.
11.1. Úřad zabezpečuje vydávání
Věstníku právních předpisů kraje dle zákona o krajích[12],
a to v tištěné podobě a případně i způsobem, umožňujícím dálkový přístup.
Zřizuje na místě veřejně přístupném úřední desku a zajišťuje zveřejňování
informací dle zákona o krajích a dle zvláštních právních předpisů. Dále
zabezpečuje vedení webových stránek kraje, jejich věcný obsah a aktualizaci. Dále zabezpečuje
vydávání informačního bulletinu pro organizace kraje a obce v kraji.
Článek 12
12.1. Přílohy organizačního řádu tvoří:
12.1.1. Příloha č. 1 - Náplně
činnosti jednotlivých odborů a oddělení krajského úřadu
12.1.2. Příloha č. 2 - Samosprávná,
koordinační a kontrolní činnost uvolněných členů Zastupitelstva Karlovarského
kraje
12.1.3. Příloha č. 3 - Organizační
schéma Krajského úřadu Karlovarského kraje
12.2. Zrušuje se organizační řád krajského úřadu č. R 05/2006 ze dne 15. 3. 2005.
12.3.
Tento organizační řád nabývá účinnosti dnem 1. 10. 2006
V Karlových Varech dne 3.
10. 2006
Ing. Roman Rokůsek
ředitel krajského úřadu
[1] § 65 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)
[2] § 29 odst. 1 zákona č. 320/2001, o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů
[3] Zákon č. 106/1999, o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
[4] Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole
[5] Např. zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, zákon č. 148/1998, o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů
[6] Pokyn ředitele č. PO 07/2005 k vymáhání pohledávek
[7] zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů
[8] Řád ředitele č. R 04/2006 Etický kodex zaměstnanců Karlovarského kraje
[9] Řád ředitele č. R 02/2006 Podpisový řád
[10] Řád ředitele č. R 02/2006 Podpisový řád
[11] Řád ředitele č. R 02/2006 Podpisový řád
[12] § 10 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)