Ř á d

 

ředitele krajského úřadu

 

č. R 07/2006

 

ORGANIZAČNÍ  ŘÁD  KRAJSKÉHO  ÚŘADU

 

 

Zpracovatel:

M. Očenášek, vedoucí odboru kancelář ředitele

Rozsah působnosti:

Krajský úřad

Nabývá účinnosti:

Počet stran:

Počet příloh:

 

1. 10. 2006

13

3

 

Tímto předpisem se ruší  předpis číslo:

R 05/2006

 

Originál předpisu je uložen:

Oddělení legislativní a právní

Elektronická podoba předpisu je uložena:

Intranetové stránky krajského úřadu

Předpis je zveřejněn na internetových stránkách Karlovarského kraje

 

 

Za oddělení legislativní a právní schválil:

 

 

 

Mgr. David Korba, vedoucí oddělení legislativního a právního

Vydal:

 

 

 

 

 

 
Ing. Roman Rokůsek, ředitel krajského úřadu

 

Obdrží:

všichni vedoucí odborů krajského úřadu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Organizační řád

krajského úřadu

(1. 10. 2006)


Obsah:

 

Organizační řád

 

Článek 1 -         Základní ustanovení

Článek 2 -         Postavení a působnost úřadu

Článek 3 -         Organizační struktura úřadu

Článek 4 -         Společné a zvláštní úkoly zabezpečované útvary úřadu

Článek 5 -         Podepisování písemností

Článek 6 -         Vedoucí zaměstnanci úřadu

Článek 7 -         Zásady řízení úřadu

Článek 8 -         Zastupování zaměstnanců

Článek 9 -         Vztahy úřadu k jiným orgánům veřejné správy

Článek 10 -       Základní práva a povinnosti vedoucích zaměstnanců úřadu

Článek 11 -       Informační a publikační prostředky

Článek 12 -       Ustanovení společná a závěrečná

 

Přílohy:

 

Č. 1           Náplně činnosti jednotlivých útvarů úřadu

Č. 2           Samosprávná, koordinační a kontrolní činnost uvolněných členů zastupitelstva

Č. 3           Organizační schéma  krajského úřadu

 


Ředitel Krajského úřadu Karlovarského kraje v souladu s ustanovením § 69 odst. 2 písm. f) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů vydává tento

 

Organizační řád

 

 

Článek 1

Úvodní ustanovení

 

1.1.     Karlovarský kraj je vyšší územní samosprávný celek, vytvořený ústavním zákonem č. 347/1997 Sb., o vytvoření vyšších územních samosprávných celků, v souladu s Ústavou České republiky. Kraj je samostatně spravován zastupitelstvem kraje. Dalšími orgány kraje jsou rada kraje, hejtman kraje, krajský úřad a zvláštní orgány kraje  zřízené hejtmanem kraje podle zákona.

1.2.     Organizační řád krajského úřadu je vnitřní organizační normou Krajského úřadu Karlovarského kraje (dále jen „krajský úřad“ nebo „úřad“ a „kraj“), vydávanou ředitelem úřadu (dále jen „ředitel“) za účelem stanovení organizační struktury úřadu, zásad řízení úřadu, kompetencí a z toho vyplývajících práv a povinností jednotlivých odborů, oddělení krajského úřadu a jejich vedoucích zaměstnanců a za účelem úpravy vzájemných vztahů mezi odbory, odděleními úřadu.

1.3.     Tento organizační řád rovněž upravuje vztah zaměstnanců kraje, zařazených do krajského úřadu (dále jen „zaměstnanci úřadu“ nebo „zaměstnanci“), k hejtmanovi kraje (dále jen“hejtman“) a ostatním uvolněným členům zastupitelstva kraje (dále jen „zastupitelstvo“) tak, aby mohla být naplněna jejich samosprávná koordinační a kontrolní činnost ve vztahu ke krajskému úřadu.

 

 

Článek 2

Postavení a působnost úřadu

 

2.1.       Postavení a působnost úřadu upravuje zákon o krajích a zvláštní zákony. 

2.2.       Krajský úřad v rámci samostatné působnosti kraje plní úkoly uložené mu zastupitelstvem a radou kraje (dále jen „rada“) a napomáhá činnosti výborů zastupitelstva a komisí rady; způsobem vyplývajícím z tohoto organizačního řádu úřad spolupracuje s hejtmanem, náměstky hejtmana a ostatními uvolněnými členy zastupitelstva  v rozsahu jimi zabezpečovaných úkolů, jak jsou vymezeny v příloze č. 2 tohoto organizačního řádu. V zákonem stanovených případech úřad v samostatné působnosti rozhoduje o právech a povinnostech fyzických a právnických osob.

2.3.       Krajský úřad v přenesené působnosti vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními zákony, s výjimkou úkolů svěřených zákonem v přenesené působnosti zastupitelstvu, radě, hejtmanovi nebo zvláštnímu orgánu kraje[1].

 

 

Článek 3

Organizační struktura úřadu

 

3.1. Krajský úřad tvoří ředitel a zaměstnanci úřadu. V čele krajského úřadu stojí ředitel, který je nadřízený všem zaměstnancům. Úřad se člení na odbory. Odbory se dále člení na oddělení. Součástí organizační struktury úřadu je rovněž oddělení interního auditu, zřízené v souladu se zvláštním zákonem[2] jako funkčně nezávislý útvar, přímo podřízený řediteli jako vedoucímu orgánu veřejné správy ve smyslu tohoto zákona, který zajišťuje jeho funkční nezávislost a organizační oddělení od řídících výkonných struktur. Následující ustanovení tohoto organizačního řádu a dalších vnitřních normativních aktů kraje, která se obecně týkají odborů, se přiměřeně vztahují rovněž na oddělení interního auditu.


3.2. Organizační struktura úřadu je následující:

 

1.      ODBOR KANCELÁŘ HEJTMANA

 

1.1.   ODDĚLENÍ  VNĚJŠÍCH  VZTAHŮ a STYKU s VEŘEJNOSTÍ

1.2.   ODDĚLENÍ  ADMINISRATIVNÍCH činností

 

2.      ODBOR KANCELÁŘ  ŘEDITELE ÚŘADU

 

2.1.   Oddělení administrativních činností

2.2.   ODDĚLENÍ  PERSONÁLNÍCH  VĚCÍ  A  VZDĚLÁVÁNÍ

 

3.      ODDĚLENÍ INTERNÍHO AUDITU

 

4.      ODBOR KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ

 

4.1.   oddělení krizových opatření 

4.2.   ODDĚLENÍ HOSPODÁŘSKÝCH OPATŘENÍ PRO KRIZOVÉ STAVY A OSTRAHY OBJEKTŮ

 

5.      ODBOR KONTROLY

 

5.1.   ODDĚLENÍ VEŘEJNOSPRÁVNÍ KONTROLY a její metodiky

5.2.   ODDĚLENÍ přezkumu hospodařenÍ územních celků

5.3.   oddělení kontroly prostředků z EU

 

6.      ODBOR  SPRÁVNÍCH AGEND DOZORU a KRAJSKÝ ŽIVNOSTENSKÝ ÚŘAD

 

6.1.   ODDĚLENÍ DOZORU A METODIKY

6.2.   ODDĚLENÍ SPRÁVNÍCH AGEND

6.3.   KRAJSKý Živnostenský úřad

 

7.      ODBOR EKONOMICKÝ

 

7.1.   Oddělení rozpočtu a financování  

7.2.   Oddělení účetní evidence

7.3.   oddělení ekonomiky organizací  kraje

7.4.   ODDĚLENÍ  FINANCOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

 

8.      ODBOR majetkoprávní

 

8.1.   ODDĚLENÍ  SPRÁVY MAJETKU

8.2.   ODDĚLENÍ NAKLÁDÁNÍ S MAJETKEM

8.3.   Oddělení legislativNÍ a PRÁVNí

 

9.      ODBOR INVESTIC A GRANTOVÝCH SCHÉMAT

 

9.1.   ODDĚLENÍ PŘÍPRAVY INVESTIC

9.2.   ODDĚLENÍ REALIZACE INVESTIC

9.3.   ODDĚLENÍ GRANTOVÝCH SCHÉMAT

 

10.  ODBOR DOPRAVY A SILNIČNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ

 

10.1.      ODDĚLENÍ DOPRAVY

10.2.      ODDĚLENÍ VEŘEJNÉ DOPRAVY

10.3.      ODDĚLENÍ DOPRAVNĚ SPRÁVNÍCH AGEND     

10.4.      ODDĚLENÍ  SILNIČNÍHO  HOSPODÁŘSTVÍ

 


11.  ODBOR REGIONÁLNÍHO ROZVOJE

 

11.1.      ODDĚLENÍ STAVEBNÍHO ŘÁDU

11.2.      oddělení ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ

11.3.      oddělení regionálního rozvoje

11.4.      oddělení přeshraničních projektů

 

12.  ODBOR  ŽIVOTNÍHO  PROSTŘEDÍ  A ZEMĚDĚLSTVÍ

 

12.1.      ODDĚLENÍ VODNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ A HAVÁRIÍ

12.2.      ODDĚLENÍ IPPC A OCHRANY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ

12.3.      ODDĚLENÍ OCHRANY KRAJINY, ZEMĚDĚLSTVÍ A REVITALIZACE

12.4.      ODDĚLENÍ LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ, MYSLIVOSTI A RYBÁŘSTVÍ

 

13.  ODBOR ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY

 

13.1.      ODDĚLENÍ VZDĚLÁVÁNÍ  a koncepce

13.2.      ODDĚLENÍ ORGANIZAČNí A SPRáVNÍ

13.3.      ODDĚLENÍ MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY

 

14.  ODBOR KULTURY, PAMÁTKOVÉ PÉČE, LÁZEŇSTVÍ A CESTOVNÍHO RUCHU

 

14.1.      Oddělení kultury

14.2.      Oddělení Památkové péče

14.3.      Oddělení lázeňství

14.4.      Oddělení cestovního ruchu

 

15.  Odbor sociálních věcí

 

15.1.      Oddělení sociálních věcí

15.2.      Oddělení  SOCIÁLNÍCH DÁVEK

 

16.  ODBOR  zdravotnictví

 

16.1.      ODDĚLENÍ  zdravotnických zařízení kraje

16.2.      ODDĚLENÍ nestátních zdravotnických zařízení

 

17.  ODBOR VNITŘNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ

 

17.1.      Oddělení organizační

17.2.      Oddělení hospodářské správy

 

18.  ODBOR INFORMATIKY

 

18.1.      Oddělení technologií a systémů

18.2.      Oddělení databází a programových aplikací

18.3.      ODDĚLENÍ  GEOGRAFICKÉHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU (GIS)

 


Článek 4

Společné a zvláštní úkoly zabezpečované odbory krajského úřadu

 

4.1. Společnými úkoly odborů krajského úřadu se rozumí zejména:

4.1.1.        příprava podkladů pro jednání zastupitelstva a rady kraje, plnění úkolů uložených zastupitelstvem a radou kraje,

4.1.2.        poskytování odborné a administrativní pomoci výborům zastupitelstva a komisím rady kraje,

4.1.3.        součinnost při přípravě návrhů právních předpisů kraje, vnitřních předpisů úřadu a jiných vnitřních normativních aktů kraje (dále jen „vnitřní předpisy“) a na přípravě připomínek k návrhům obecně závazných právních předpisů a jejich změn,

4.1.4.        poskytování informací potřebných pro činnost a rozhodování orgánů kraje a odborů úřadu,

4.1.5.        vyřizování peticí, stížností, oznámení, podnětů a jiných podání fyzických a právnických osob,

4.1.6.        poskytování informací veřejnosti podle zvláštního zákona[3] prostřednictvím odboru kanceláře hejtmana a rozhodování o odvolání proti  I. stupňovým rozhodnutím orgánů obcí; zveřejňování dokumentů podle ustanovení § 5 odst. 2 písm. a) a b) zákona č. 106/ 1999 Sb., ve znění zákona č. 176/2006 Sb.,

4.1.7.        metodické vedení příspěvkových organizací a organizačních složek, zřizovaných krajem (dále jen „organizace kraje“), vyjma řídící a kontrolní činnosti vykonávané jinými orgány kraje a orgány, zřízenými podle zvláštního zákona[4],

4.1.8.        kontrola plnění úkolů organizací kraje, v nichž kraj vykonává zřizovatelské funkce ve spolupráci s odborem školství, mládeže a tělovýchovy a jinými odbory podle věcné příslušnosti, vč. předávání těmto odborům všech podkladů  od jiných subjektů, vykonávajících kontrolu těchto organizací dle zvláštních právních předpisů; účast na přípravě roční zprávy o činnosti organizací kraje pro jednání rady kraje, předkládání návrhů potřebných opatření, týkajících se činnosti těchto organizací kraje, (§ 59 odst. 1 písm. i) zákona o krajích),

4.1.9.        předkládání podkladových materiálů pro jednání orgánů kraje, týkajících se organizací kraje,

4.1.10.    výkon státní správy zákonem svěřené kraji v rámci přenesené působnosti kraje,

4.1.11.    kontrola činnosti obcí z rozšířenou působností na vybraných úsecích a předkládání návrhů na potřebná opatření, týkající se kontrolované činnosti,

4.1.12.    účast na odborné přípravě zaměstnanců obcí z rozšířenou působností a obecních úřadů,

4.1.13.    zabezpečování ochrany údajů a dodržování povinnosti mlčenlivosti dle zvláštních právních předpisů[5],

4.1.14.    kontrola výkonu přenesené působnosti obcí, vyhodnocení výsledků kontroly a předkládání návrhů na potřebná opatření  příslušným ministerstvům, popřípadě vládě,

4.1.15.    poskytování odborné a metodické pomoci obcím,

4.1.16.    provádění kontrolní činnosti v rozsahu a způsobem stanoveným právním předpisem,

4.1.17.    rozhodování na úseku samostatné a přenesené působnosti podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, úředními oprávněnými osobami, stanovenými v další části tohoto organizačního řádu v rozsahu vymezeném v Příloze č. 1 - Náplně činnosti jednotlivých odborů a oddělení krajského úřadu,

4.1.18.    vymáhá nepeněžité pohledávky, resp. provádí úkony k zajištění jejich vymáhání, které mají původ v činnosti odboru,

4.1.19.    vymáhání peněžitých plnění podle zvláštního předpisu[6],

4.1.20.    zastupování kraje nebo krajského úřadu v řízeních před soudy a správními orgány ve věcech spadajících do věcné působnosti odboru a věcech souvisejících, pokud nejsou vyhrazeny jinému odboru,

4.1.21.    ukládání blokových pokut za přestupky a jiné správní delikty podle zvláštních zákonů včetně provádění vyúčtování.

4.2.       Okruhy zvláštních úkolů zabezpečovaných jednotlivými útvary úřadu, tj. náplň činnosti jednotlivých útvarů úřadu, jsou vymezeny v příloze č. 1 tohoto organizačního řádu.

 

 

Článek 5

Podepisování písemností

 

5.1         Zásady podepisování písemností kraje stanovuje platný Podpisový řád Karlovarského kraje.

 

 

Článek 6

Vedoucí zaměstnanci úřadu

 

6.1.       Vedoucími zaměstnanci úřadu jsou ředitel, zástupci ředitele, vedoucí odborů a vedoucí oddělení krajského úřadu.

6.2.       Obecně práva a povinnosti vedoucích zaměstnanců stanoví zákon č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, pracovní řád krajského úřadu a tento organizační řád.

6.3.       Konkrétní práva a povinnosti vedoucích zaměstnanců vyplývají z jejich pracovního zařazení a pracovní náplně. Pracovní náplň ředitele stanoví hejtman.

6.4.       Hlavní práva a povinnosti vedoucích zaměstnanců jsou uvedeny v čl. 10 tohoto organizačního řádu.

 

 

Článek 7

Zásady řízení činnosti úřadu

 

7.1.       Hejtman, náměstci hejtmana a ostatní uvolnění členové zastupitelstva, kteří dle zákona o krajích odpovídají zastupitelstvu v rozsahu jimi zabezpečovaných úkolů v samostatné působnosti kraje za realizaci politických záměrů formulovaných zastupitelstvem a radou, v této souvislosti ve vztahu ke krajskému úřadu zejména:

-   v rozsahu jimi zabezpečovaných úkolů v samostatné působnosti kraje ve spolupráci s ředitelem úřadu a vedoucími odborů koordinují a usměrňují činnost odborů při přípravě materiálů pro jednání rady a zastupitelstva,

-   ve spolupráci s ředitelem úřadu a vedoucími odborů krajského úřadu koordinují a kontrolují plnění úkolů uložených krajskému úřadu radou a zastupitelstvem.

7.2.       Ředitel v rámci samostatné působnosti kraje odpovídá hejtmanovi za organizační a personální zabezpečení plnění úkolů krajského úřadu, uložených zastupitelstvem a radou.

7.3.       Koordinaci činnosti odboru při plnění pracovních úkolů odboru zabezpečuje vedoucí odboru.

7.4.       Spory vzniklé mezi odbory při zabezpečování pracovních úkolů řeší společně vedoucí těchto odborů. Nedojde-li k dohodě, rozhoduje ředitel úřadu nebo jím pověřený zaměstnanec. Spory mezi odděleními a zaměstnanci v odboru řeší vedoucí odboru.

7.5.       Všechny odbory jsou povinny v rozsahu své působnosti vzájemně spolupracovat při plnění úkolů krajského úřadu a v této souvislosti si zejména navzájem poskytovat potřebné informace a odbornou pomoc. 

7.6.       Zvlášť závažné úkoly přesahující rámec působnosti jednoho odboru se řeší v součinnosti více příslušných odborů. Koordinaci přípravy závazných souhrnných stanovisek v těchto záležitostech zabezpečuje odbor kanceláře ředitele úřadu, pokud ředitel nerozhodne jinak.

 

 

Článek 8

Zastupování zaměstnanců

 

8.1.        Ředitele zastupuje v době jeho nepřítomnosti v rozsahu svěřené působnosti určený zástupce ředitele, popř. po dohodě s hejtmanem jiný zaměstnanec.

8.2.        Vedoucí odboru písemně určí se souhlasem ředitele úřadu své zástupce, kteří jej v rozsahu svěřené působnosti zastupuje v případě jeho nepřítomnosti, kromě rozhodování věcí, které si vedoucí odboru písemně vyhradil .

8.3.        Ke vzniku zastoupení se vždy vyžaduje písemný souhlas zaměstnance pověřeného zastupováním.

8.4.        Zastupovaný i zastupující jsou povinni se vzájemně informovat o všech skutečnostech, které mohou mít vliv na řádný výkon svěřené funkce.

 

 

Článek 9

Vztah krajského úřadu k jiným orgánům veřejné správy

 

9.1.        Při zabezpečování úkolů v samostatné a přenesené působnosti krajský úřad spolupracuje s ostatními orgány veřejné správy, a to zejména v oblastech rozvoje využití území, sociální a zdravotní péče, dodržování veřejného pořádku a zákonnosti, řešení ekologických problémů kraje, rozvoje podnikání, krizového řízení, bezpečnosti a ochrany obyvatel a majetku.

9.2.        Krajský úřad může od ostatních orgánů veřejné správy požadovat bezplatné poskytnutí údajů a informací potřebných k řádnému plnění úkolů v rámci samostatné a přenesené působnosti a projednání opatření dotýkajících se samostatné působnosti kraje.

9.3.        Krajský úřad je povinen v rozsahu stanoveném zákonem spolupracovat s věcně příslušnými ústředními správními úřady v rámci výkonu dozoru těchto úřadů nad výkonem samostatné a přenesené působnosti kraje.

9.4.        Krajský úřad ve vztahu k obcím poskytuje odbornou a metodickou pomoc a přezkoumává rozhodnutí vydaná orgány obcí ve správním řízení, pokud není zákonem tato působnost svěřena zvláštnímu orgánu nebo pokud zákon nestanoví jinak; organizuje kontroly výkonu přenesené působnosti obcí a předkládá příslušnému ministerstvu nebo vládě návrhy na potřebná opatření.

 

Článek 10
Hlavní práva a povinnosti vedoucích zaměstnanců

 

10.1.    Ředitel úřadu plní úkoly vyplývající z ustanovení § 69 zákona o krajích, zejména:

10.1.1.    zajišťuje plnění úkolů krajského úřadu při výkonu státní správy v přenesené působnosti kraje a plnění úkolů uložených krajskému úřadu radou a zastupitelstvem v samostatné působnosti kraje; za plnění těchto úkolů odpovídá hejtmanovi,

10.1.2.    plní vůči zaměstnancům úřadu úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele dle zákona č. 65/1965 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů, v této souvislosti zejména:

·          uzavírá pracovní smlouvy se zaměstnanci úřadu,

·          rozhoduje o platech a odměnách zaměstnanců úřadu,

·          organizuje a řídí práci zaměstnanců úřadu,

·          rozhoduje o náhradě škody způsobené zaměstnanci úřadu v souvislosti s plněním pracovních úkolů,

·          formou vnitřních předpisů stanoví práva a povinnosti zaměstnanců úřadu,

10.1.3.    předkládá radě kraje návrhy na jmenování vedoucích odborů a na vydání  nařízení kraje,

10.1.4.    podává Ministerstvu vnitra návrhy na pozastavení obecně závazných vyhlášek obcí a nařízení obcí nebo jejich jednotlivých ustanovení,

10.1.5.    řídí činnost krajského úřadu, v této souvislosti zejména:

·         vydává pracovní řád, organizační řád, spisový a skartační řád krajského úřadu a další vnitřní předpisy úřadu,

·         stanoví náplň činností jednotlivých odborů a pracovní náplň vedoucích odborů,

·         rozhoduje kompetenční spory mezi odbory,

10.1.6.    plní úkoly vedoucího orgánu veřejné správy podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, včetně jmenování a odvolání vedoucího útvaru interního auditu kraje,

10.1.7.    plní další úkoly, uložené mu v samostatné působnosti zastupitelstvem, radou a hejtmanem.

10.1.8.    po projednání s hejtmanem určí písemným pověřením z řad zaměstnanců úřadu zástupce ředitele, který zabezpečuje metodické vedení a dohled při výkonu státní správy krajským úřadem a který je oprávněn zastupovat ředitele v době jeho nepřítomnosti a jednat a rozhodovat ve věcech, které jsou svěřeny řediteli vyjma věcí, které si ředitel úřadu písemně vyhradí. Zástupce ředitele takto určený je současně oprávněnou úřední osobou ve všech správních řízeních vedených úřadem ve smyslu zákona č. 500/2005 Sb., správní řád,

10.1.9.    uděluje souhlas s uzavřením veřejnoprávních smluv mezi obcemi,

10.1.10. rozhoduje, že přenesenou působnost nebo část přenesené působnosti bude pro obec vykonávat pověřený obecní úřad, do jehož správního obvodu obec patří, neplní-li orgán obce povinnost podle §7 odst.2 zákona č.128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení),

10.1.11. je oprávněnou úřední osobou ve všech správních řízeních vedených úřadem ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád.

10.2.    Vedoucí odboru zejména:

10.2.1.    odpovídá za plnění úkolů vyplývajících z usnesení zastupitelstva a rady kraje odborem; při plnění těchto úkolů spolupracuje s uvolněnými členy zastupitelstva v rozsahu jimi zabezpečovaných úkolů v rámci samostatné působnosti kraje,

10.2.2.    zabezpečuje hospodaření s finančními prostředky kraje v souladu se schváleným a upraveným rozpočtem, svěřenými odboru v rámci příslušné kapitoly rozpočtu kraje; spolupracuje na přípravě návrhu rozpočtu běžného roku, případně rozpočtového výhledu,

10.2.3.    plní povinnosti vyplývající ze zvláštního zákona[7] a vnitřních předpisů k zajištění hospodárného, efektivního a účelného hospodaření s veřejnými prostředky,

10.2.4.    zabezpečuje výkon státní správy na svěřeném úseku,

10.2.5.    řídí a kontroluje práci zaměstnanců v odboru a soustavně hodnotí jejich pracovní výkony; dvakrát ročně zpracovává písemné hodnocení práce těchto zaměstnanců, 

10.2.6.    zabezpečuje metodické vedení organizací kraje v rámci působnosti odboru a dodržování vnitřních předpisů kraje, týkajících se těchto organizací,

10.2.7.    kontroluje dodržování právních předpisů v rámci působnosti odboru a vnitřních předpisů zaměstnanci odboru,

10.2.8.    plní další úkoly ve vztahu k zaměstnancům odboru, stanovených platným  pracovním řádem krajského úřadu,

10.2.9.    zabezpečuje zpracování podkladů pro vydání zřizovacích listin organizací kraje, jejichž metodické vedení v rámci působnosti odboru zajišťuje, a pro případné změny a doplňky zřizovacích listin v návaznosti na nové právní předpisy, popř. jiné skutečnosti; eviduje tyto zřizovací listiny,

10.2.10. zabezpečuje realizaci zadávání veřejných zakázek krajem v souladu s příslušným vnitřním předpisem úřadu, uchování kompletní dokumentace vztahující se k zadání veřejné zakázky, včetně kopií uzavřených smluv, a v potřebném rozsahu spolupráci s odborem investic,

10.2.11. spolupracuje na přípravě návrhů zákonů, předkládaných zastupitelstvem, vnitřních předpisů a na přípravě připomínek k návrhům obecně závazných právních předpisů a jejich změn, předkládaných kraji v rámci vnějšího připomínkového řízení dle Legislativních pravidel vlády,

10.2.12. zabezpečuje zpracování podkladových materiálů pro jednání rady a zastupitelstva; zúčastňuje se zasedání zastupitelstva a v určených případech též schůzí rady popř. jednání orgánů zastupitelstva a rady, na požádání členů zastupitelstva podává výklad k předkládaným materiálům, poskytuje informace členům zastupitelstva, výborům zastupitelstva a komisím rady, ostatním odborům a orgánům kraje,

10.2.13. zabezpečuje přípravu podkladů pro vypracování zprávy o činnosti rady,

10.2.14. podle pokynů ekonomického odboru a ve spolupráci s odborem vnitřních věcí zabezpečuje přípravu podkladů pro inventarizaci majetku,

10.2.15. je povinen při zpracovávání projektových  žádostí a grantových schémat dodržovat jednotlivé legislativní předpisy, dotýkající se strukturálních fondů Evropské unie, jakož i další předpisy vydané evropskými a národními orgány v této oblasti.

10.2.16. odpovídá za svěřenou oblast schváleného a upraveného rozpočtu, odpovídá za jeho efektivní čerpání a předkládá podklady pro rozpočtový výhled,

10.2.17. odpovídá za majetek, který je pořizován z rozpočtu odboru a předává podklady k zavedení pořizovaného majetku do účetnictví kraje,

10.2.18. posuzuje návrhy právních předpisů s celostátní působností,

10.2.19. odpovídá za správnost identifikace subjektů (včetně IČO), se kterými jsou uzavírány smlouvy, dle příslušných registrů (např. Obchodní rejstřík, Registr občanských sdružení apod.),

10.2.20. odpovídá za (kontrolu) provádění vyúčtování a finanční vypořádání příspěvků cizím subjektům poskytnutých ze svěřené oblasti schváleného a upraveného rozpočtu Karlovarského kraje a rekapitulaci provedeného vyúčtování předává včetně příslušných podkladů na vědomí ekonomickému odboru v řádném termínu,

10.2.21. odpovídá za efektivní využívání služebních vozidel (vozidla) přidělených odboru,

10.2.22. odpovídá za dodržování etického kodexu a pravidel slušného chování zaměstnanci odboru,

10.2.23. zabezpečuje ukončení a převedení spisů v systému spisové služby při ukončení pracovního poměru zaměstnancem odboru,

10.2.24. odpovídá za přípravu materiálu pro jednání rady a zastupitelstva v souladu s příslušným předpisem úřadu, zejména za uvedení a potvrzení položky „Finanční krytí“ ,

10.2.25. v době „úředních hodin krajského úřadu“ odpovídá za řádný výkon všech agend odboru vůči třetím osobám, zejména za  přítomnost a zastupování zaměstnanců odboru na pracovišti,

10.2.26. odpovídá za personální  řízení a obsazení odboru,

10.2.27. odpovídá za dostupnost pracovníků odboru na pracovišti a výkon všech agend odboru vůči externím klientům úřadu v době nepřítomnosti pracovníků odboru,

10.2.28. odpovídá za seznamování zaměstnanců odboru s vnitřními předpisy a směrnicemi vydanými v rámci krajského úřadu,

10.2.29. odpovídá za informace zveřejňované odborem na internetových a intranetových stránkách KU,

10.2.30. dohlíží na dodržování vnitřních předpisů a směrnic vydaných v rámci krajského úřadu zaměstnanci odboru,

10.2.31. odpovídá za předkládání smluv, uzavřených v rámci odboru  do centrální evidence KU,

10.2.32. odpovídá za dodržování Etického kodexu [8] zaměstnanci odboru,

10.2.33.  odpovídá za plnění úkolů vyplývajících z náplně činností odboru a uložených ředitelem úřadu, a za realizaci opatření, přijatých ve vztahu k oddělení nebo zaměstnancům v oddělení vedoucím odboru,

10.2.34. je oprávněnou úřední osobou ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád  v souladu se stanovenou pracovní náplní a s právy a omezeními vyplývajícími z podpisového řádu[9] a přílohy č. 2 podpisového řádu.

10.3.    Vedoucí oddělení zejména:

10.3.1.    řídí činnost zaměstnanců zařazených do oddělení, kontroluje a průběžně hodnotí jejich práci a navrhuje vedoucímu odboru opatření ke zlepšení jejich práce,

10.3.2.    odpovídá za plnění úkolů oddělení, vyplývajících z náplně činnosti oddělení a uložených vedoucím odboru, a za realizaci opatření, přijatých ve vztahu k oddělení nebo zaměstnancům v oddělení vedoucím odboru,

10.3.3.    je oprávněnou úřední osobou ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. v souladu se stanovenou pracovní náplní a s právy a omezeními vyplývajícími z podpisového řádu[10] a přílohy č. 2 k podpisového řádu.

10.4.    Zaměstnanci úřadu

10.4.1.    jsou oprávněnými úředními osobami ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., v souladu se stanovenou pracovní náplní a s právy a omezeními vyplývajícími z podpisového řádu[11] a přílohy č. 2 k podpisového řádu.

 

 

Článek 11

Informační a publikační prostředky

 

11.1.    Úřad zabezpečuje vydávání Věstníku právních předpisů kraje dle zákona o krajích[12], a to v tištěné podobě a případně i způsobem, umožňujícím dálkový přístup. Zřizuje na místě veřejně přístupném úřední desku a zajišťuje zveřejňování informací dle zákona o krajích a dle zvláštních právních předpisů. Dále zabezpečuje vedení webových stránek kraje, jejich  věcný obsah a aktualizaci. Dále zabezpečuje vydávání informačního bulletinu pro organizace kraje a obce v kraji.

 

 

Článek 12

Ustanovení společná a závěrečná

 

12.1.     Přílohy organizačního řádu tvoří:

12.1.1.     Příloha č. 1 - Náplně činnosti jednotlivých odborů a oddělení krajského úřadu

12.1.2.     Příloha č. 2 - Samosprávná, koordinační a kontrolní činnost uvolněných členů Zastupitelstva Karlovarského kraje

12.1.3.     Příloha č. 3 - Organizační schéma Krajského úřadu Karlovarského kraje

12.2.     Zrušuje se organizační řád krajského úřadu č. R 05/2006 ze dne 15. 3. 2005.

12.3.     Tento organizační řád nabývá účinnosti dnem 1. 10. 2006

 

 

 

V Karlových Varech dne 3. 10. 2006

 

 

 

Ing. Roman Rokůsek

ředitel krajského úřadu



[1] § 65 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)

[2] § 29 odst. 1 zákona č. 320/2001, o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů

[3] Zákon č. 106/1999, o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

[4] Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole

[5] Např. zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, zákon č. 148/1998, o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů

[6] Pokyn ředitele č. PO 07/2005 k vymáhání pohledávek

[7] zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů

[8] Řád ředitele č. R 04/2006 Etický kodex zaměstnanců Karlovarského kraje

[9] Řád ředitele č. R 02/2006 Podpisový řád

[10] Řád ředitele č. R 02/2006 Podpisový řád

[11] Řád ředitele č. R 02/2006 Podpisový řád

[12] §  10 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)