Konečným žadatelem o dotaci může být
- obec
- dobrovolný svazek obcí
- příspěvková organizace zřízená ÚSC (územní samosprávný celek)
- místní akční skupina;
- obchodní společnost ve 100 % vlastnictví ÚSC
Dotací lze podpořit pouze konečného žadatele, kde místo realizace a dopad projektu je na území Karlovarského kraje. Místem realizace se rozumí stavba, nemovitost, či místo, kde skutečně dochází k provádění prací na projektu.
Výše dotace
Dotaci lze konečnému žadateli přiznat ve výši 85 % způsobilých výdajů projektu a to v minimální výši 50 000 kč a v maximální výši 200 000 kč. Dotace je výhradně neinvestičního charakteru.
Poskytovatel kreativní služby
Poskytovatelem kreativní služby (kreativcem) může být pouze subjekt působící na území České republiky ve výše vymezených KKO a musí být zaregistrován v Celostátní galerii kreativců. Kreativec může poskytnout své služby max. 3 konečným příjemcům v rámci tohoto dotačního programu – kreativec se čestným prohlášením zaváže konečnému žadateli, že tuto podmínku splňuje (vzor prohlášení viz příloha 9 dotačního programu). Poskytovatel kreativní služby (kreativec) nemůže být současně konečným žadatelem ani zaměstnancem krajského úřadu, ani krajské příspěvkové organizace.
Kreativcem může být:
- právnická osoba podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, tj. spolek, nadace či nadační fond, zájmové sdružení právnických osob a ústav
- obecně prospěšná společnost zřízená podle zákona č. 248/1995 Sb., o obecně prospěšných společnostech, ve znění pozdějších předpisů,
- veřejnoprávní VŠ dle zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách,
- veřejné výzkumné instituce podle zákona č. 341/2005 Sb., o veřejných výzkumných institucích zapsané v Rejstříku veřejných výzkumných institucí,
- obchodní korporace podle zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích, ve znění pozdějších předpisů, tj. v.o.s., s.r.o., a.s., k.s., evropská společnost, evropské hospodářské zájmové sdružení, družstvo,
- podnikající fyzická osoba s IČO,
- právnická osoba, která vznikla na základě mezinárodní dohody.
Galerie kreativců
Celostátní galerie kreativců je veřejně dostupná a bezplatná databáze kreativních profesionálů (poskytovatelů služeb) a je otevřená všem kreativcům na území České republiky. Slouží ke zprostředkování kontaktu na poskytovatele kreativních služeb. Konečný žadatel je povinen si vybrat kreativce z této galerie před podáním žádosti. Může si vybrat jakéhokoli kreativce za dodržení soutěžního, transparentního a nediskriminačního nabídkového řízení (tj. výběr nejlepší nabídky odpovídající tržní hodnotě – ceně v daném místě a čase za službu obvyklé).
Galerie je dostupná na https://vouchery.kreativnicesko.cz/galerie-kreativcu
Galerii spravuje Ministerstvo kultury. Galerie je součástí projektu Komunikační platformy KKO (www.kreativnicesko.cz) a slouží jako podpůrný nástroj pro dotační výzvy Kreativní vouchery, které jsou zaměřené na podporu malých a středních podniků, v rámci Národního plánu obnovy.
Způsobilé typy projektů v kulturních a kreativních odvětvích
- Architektura / design nábytku / interiérový design / světelný design
- Architektura – práce s prostorem, aplikace nových prezentačních technik v prostoru, využití nových interaktivních technik pro práci s prostorem, využití nových vlastností materiálů vhodných pro zvýšení účelnosti prostoru, orientační systémy pro budovy a veřejný prostor.
- Interiérový design – vnitřní uspořádání prostoru z praktického, ale i estetického, výtvarného hlediska s dopadem na prezentaci výrobku či služby; práce s materiálovým a barevným potenciálem prostoru, návrh městského mobiliáře, návrh nábytku a zařízení interiéru nikoliv však jeho vybavení.
- Světelný design – Vytváření esteticky příjemného a funkčního osvětlení v různých prostředích.
- Design služeb – aplikuje nástroje a metodologii designu na nehmotné produkty, tj. služby, za účelem tvorby řešení, která jsou užitečná, použitelná a atraktivní z pohledu zákazníka a efektivní a konkurenceschopná z pohledu poskytovatele.
- UX/UI design – zahrnuje rozhraní, grafiku, design, fyzickou interakci a manuál, vše součástí snahy o vytvoření soudržného, prediktivního a žádoucího designu.
- Film/video/televize/hudba/zvuk/fotografie sloužící k propagaci činnosti konečného příjemce
- Film, video, televize – dokumentární, animovaný, výukový virální film; produkce a postprodukce filmů, videozáznamů, videospotů a televizních programů propagačního typu.
- Hudba, zvuk – profesionální pořizování zvukových nahrávek a jiná hudební a vydavatelská činnost
- Fotografie – profesionální a komerční fotografická produkce s využitím inovativních postupů a metod.
Výstupy musí být technicky precizní, odpovídající běžným profesním standardům v oblasti reklamy, produktové fotografie atd.
- Grafický design / branding
- Grafický design – tvorba vizuální prezentace; výtvarné návrhy grafického designu jsou vytvářeny na objednávku za určitým účelem; grafický design kombinuje symboly, obrazy a text, používají typografické, vizuální umění a techniky rozvržení stránky pro vytváření vizuálních kompozic.
- Branding – budování vztahu se zákazníkem pomocí tvorby a používání vizuální identity; návrh vhodného názvu, loga, vizuálního stylu a dalších prvků, ale pouze do fáze přípravy, nikoliv realizace. U tohoto typu designu je nutné doložit změny oproti původní vizuální identitě, včetně původního a nového návrhu loga, vizuálního stylu nebo dalších prvků.
- Herní průmysl – vývoj videoher, online her, her pro chytré telefony a tablety a her pro VR a AR prostředí podle standardů herního průmyslu; gamifikace v marketingu, tzn. strategie, která využívá herních prvků a motivací k zapojení a angažování zákazníků. Cílem je vytvořit zážitek podobný hraní her, což může zvýšit interakci se značkou, zlepšit zákaznickou loajalitu a motivovat k akcím, jako je nákup, sdílení obsahu nebo účast na kampaních.
Projekty zaměřené na gramifikaci musí obsahovat jasně definované herní prvky a strategie a doložit, jaký přínos mají pro cílovou skupinu.
- Informační a komunikační technologie – návrhy a grafické zpracování návrhů mobilních a webových aplikací, multimediální prezentace, virtuální, rozšířená a smíšená realita. Typickými výstupy jsou grafické návrhy jednotlivých obrazovek webu či mobilní aplikace včetně rozložení, barev, písma a obrázků, struktura a hierarchie obrazovek, koncept a tvorba obsahu. Návrhy multimediálních prezentací, zahrnující grafický design, animace, zvuky, videa či 3D modely. Návrhy virtuální či rozšířené reality zahrnující návrhy vzhledu, storyboardu, tvorbu 3D modelů.
- Webdesign – Návrh struktury, rozložení a vzhledu webových stránek. Typickými výstupy jsou grafické návrhy jednotlivých stránek webu včetně rozložení, barev, písma a obrázků, struktura a hierarchie webových stránek, koncept a tvorba obsahu.
V případě redesignu (úpravy již existujícího webu) je nutné doložit původní návrh nebo snímky obrazovek původního webu a přehled klíčových změn, aby bylo možné posoudit rozsah a kvalitu provedených úprav.
- Kulturní dědictví – podpora nových způsobů a nových technologií využívání bohatství kulturního dědictví, zavádění nových metod práce s ním; podpora práce s historickými vzory, technologiemi a postupy novou formou; podpora práce s historickými dokumenty, rešerše v depozitářích paměťových institucí – muzeí, galerií, archivech.
- Práce s texty –zahrnuje tvorbu čtivých a srozumitelných textů, které odpovídají konkrétním cílům projektu a oslovují specifické cílové skupiny. Důraz je kladen na originalitu a kvalitu obsahu, který přináší přidanou hodnotu. Automaticky generované texty bez úprav nejsou přípustné.
- Copywriting – vytváření a strukturování individualizovaného obsahu ve vhodných formátech, jako jsou články, blogové příspěvky, infografiky nebo prezentace.
- Social media copywriting – psaní textů pro sociální média, které oslovují specifickou cílovou skupinu a podporují interakci.
- Kreativní psaní – originální a inovativní tvorba příběhů, scénářů nebo jiných literárních textů pro různé formáty.
- Vytváření obsahu pro marketing – psaní textů pro reklamní kampaně, e-maily, newslettery a další marketingové kanály s důrazem na přesvědčivost a prodejní efektivitu.
- SEO optimalizace – optimalizace textů pro vyhledávače, včetně použití klíčových slov, meta popisků, nadpisů a dalších prvků, které zvyšují viditelnost obsahu online.